Druk druk druk.... - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Marleen Bogaard - WaarBenJij.nu Druk druk druk.... - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Marleen Bogaard - WaarBenJij.nu

Druk druk druk....

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

06 Mei 2013 | Frankrijk, Saint-Malo

Druk druk duk....

Rectificatie:
Ik ben vorige week Jurgen Geboers vergeten te vermelden in mijn verhaaltje. Meneer Geboers was hier erg van ontdaan, daarom wil ik bij deze vermelden dat ik vorige week zondag meneer Geboers heb gesproken via Facetime.

De redactie

Laten we nu dan weer eens even mijn week bespreken. Het was een ontzettend drukke, gezellige, drinkbare en leuke week.
Maandag begon mijn week weer vroeg. Na een lekker weekend en met de gedachten dat ik morgen weer vrij zou zijn, vloog mijn dag voorbij. Heb wederom heerlijk veel gedaan. ’s Avonds hebben we het weekend maar even goed in geluid. Met een corona en gezelligheid met mijn huisgenoten.

Koninginnedag, dinsdag 30 April 2013 en ik zit op Jersey en heel slecht maar ik dacht er pas ’s avonds toen ik weer thuis was van mijn dagje weg. Ik hoop dat het allemaal goed gevierd is en de nodige biertjes en andere versnaperingen gedronken zijn. Ik ben vandaag op pad geweest met Lorna en Jess. Eerst zijn we wafels gaan eten bij Plemont. Het weer was erg lekker en de wafels ook. Na verschillende foto sessies bij de rotsen weer de auto in en op weg naar een ander mooi plekje van het eiland. Na genoeg te hebben gereden en gewandeld even lekker een drankje op het terras. Daarna een picknick op het strand(rotsen) en lekker een corona, ja weer eentje, in de zon! Heerlijk het was echt een lekkere dag. Om deze dag lekker af te sluiten zijn we nog lekker uit eten geweest met Terry en Roisin. Een ander meisje wat ook bij Durrell heeft gewerkt. Het was echt een lekkere vrije dag.

Woensdag weer volle bak aan de slag. Het gaat weer echt snel het is alweer 1 Mei. Ik heb vandaag de laatste dingen geregeld voor mijn evenement voor morgen. Dit heb ik helemaal zelf MOETEN regelen en eigenlijk was alles gedaan, maar de kleine puntjes op de i. De dames die het hadden geregeld wilde nog even langs komen voor de zekerheid om het allemaal te checken. Ze zouden zelf niet aanwezig zijn en wilde daarom vandaag nog even kijken. Nou prima denken we dan, dat doen we wel even. Totdat ik haar ontmoette, ik ben inmiddels wel gewend aan de aparte kledingstijl van de Engelse maar dit sloeg echt alles. Een vrouw van ongeveer 28 jaar, een goede goede goede stevig gezette vrouw, goede kop geverfde rode haren, een laag make up erop waar je u tegen zegt, een grote zonnebril (en nu komt het, hou je vast) een jurkje waar je Eva Jenik niks bij was met haar BOOBIES!!! Als ze liep was ik gewoon bang dat ze eruit vielen en dat overdrijf ik echt niet. Het sloeg echt alles. Ik kon er niet over uit, Andrew is homo maar zelfs hij keek me erg verschrikt aan hahaha. Maargoed, ze brengen geld naar Durrell dus daar denken we dan maar aan. POE!!
Daarna een vergadering met Kelly en Andrew over het golf toernooi in Juni. We missen nog steeds 8 teams. Kelly gaf me wel nog even een dik compliment over de teams die ik had in kunnen boeken. Dat was wel fijn.
Na het werk stond er het Lonely Dodo uitje op het programma. Een en al gezelligheid dus. Eerst even met Will z’n auto thuis afgooien en daarna naar het bowling centrum. Bowlen, eten en drinken drinken drinken.. Dat is het uiteindelijk geworden. Er was ook een zwangere dame in ons midden, wij hebben dan van die buizen in de goot. Nee, hier krijg je een hele rek waar je de bal dan vanaf moet duwen. Ik had nog nooit zoiets gezien. Na mijn verborgen talent even geshowd te hebben en 5 strikes te hebben gegooid was het tijd om aan tafel te gaan. Lekker gegeten, gekletst en gelachen. Het was echt een gezellige avond. En bovendien gratis, dat was ook wel eens lekker mee genomen.

OEF OEF OEF donderdag had ik echt wel moeite met opstaan. Omdat de meeste vrij hadden genomen op het werk, mocht de rest om wat later beginnen. Dus ik ben maar 10 uur begonnen. Kon die uurtjes slaap wel gebruiken. Om 12 uur was het dan zover en stond mijn gezelschap voor de deur. Na ze aan de lunch te hebben gezet, de 2 vrijwilligers voorgesteld en het was allemaal geregeld, dus ik ben weer rustig aan het werk gegaan en gewacht tot het 4 uur was wanneer ze weer weg konden. Het is allemaal erg goed verlopen en iedereen was tevreden. Dat gaf echt een lekker gevoel, was stiekem best wel trots op mezelf en Andrew ook. Heerlijk!!
Na het werk meteen even skypen met Hanneke. Lekker bij gekletst en gelachen. Daarna was het weer pub quiz tijd. Wel een avondje zonder drank anders begin ik wel echt op een alcoholist te lijken. Madelon was er ook! Super gezellig dus en heerlijk om iemand te hebben die de Nederlandse humor begrijpt! Wederom niet gewonnen! Haha

Vrijdag heb ik echt totaal geen productieve dag gehad. Ik heb een begin gemaakt aan mijn onderzoeksopdracht en na een lay out gemaakt te hebben stond er een zin om het papier na 4 uur. Echt dramatisch. Het was wel erg gezellig op het werk. Wederom een echte vrijdag. Helaas heeft Andrew vrijdag laten weten dat hij een andere super grote kans heeft, dus hij gaat Durrell verlaten. Dat kwam wel echt even als een schok! Vond het echt erg jammer, maar daarna werd me meteen verteld dat ik nu dus een hele belangrijke rol ga spelen voor de komende evenementen! WAAA Spannend! Na het werk hadden DESMAN studenten (een groep studenten die hier bij Durrell studeert) een BBQ en een voetbal wedstrijd geregeld. Colm moest nog snel wat afmaken dus Will en ik zijn maar vast naar de supermarkt gereden om weeeeer drank te halen. Dit keer met een lekkere desperados, zonnetje, zonnebrilletje een voetbal wedstrijd gekeken. Daarna een lekkere BBQ en gezelligheid, het was een lekkere vrijdag middag/avond!

Dit weekend was een vriendinnetje van Lorna over. Vandaag dan lekker met Lorna, Terry en Jess (vriendinnetje) op pad geweest. Er was een boot show in de haven, dus daar zijn we even gaan kijken. Nou gaan kijken, ik heb mijn ogen uitgekeken. Ik en Terry hebben samen een boot gestaan van 2.5 miljoen pond gestaan. Echt echt niet normaal. Schoenen uit en vooral niks proberen aan te raken. Daarna even lekker de stad in, beetje shoppen. Wilde eigenlijk en leuke jurkje voor ’s avonds maar dat is er niet van gekomen. Dan nog maar een eiland tourtje om het eiland te laten zien aan Jess. Nadat we haar hadden afgegooid bij het hotel, terug naar huis en even lekker relaxen.
’s Avonds zijn we uiteten geweest bij Trinity Arms met 8 man. Dat was echt gezellig en lekker. Mama en papa, ze herkende me nog!! En wisten precies ze vertellen dat ik hier nu 3 maanden zat! HAALLOO volgen ze mij ofzo? Haha
Na het etentje, naar ons huis. Madelon even mijn kamer laten zien en weeeeeer een corona drinken. Het houdt niet op. Om 23 uur de taxi naar de stad.
Het was echt gezellig met iedereen! Bestel je een normaal biertje, krijg je ineens een halve liter voor gezet. PPFFF, sorry mama en papa ik stop na vandaag echt wel even met drinken. NOT

Zondag heb ik lekker uitgeslapen, mijn verhaaltje getypt en wat programma’s gekeken want ben afgelopen week echt niet thuis geweest. Kamertje gepoetst en lekker niksen. ’s Avonds gezellig met Will, Colm, Kelly en Tijmen eerst uiteten geweest en daarna een film gekeken. End of Watch was het deze keer.. Daarna lekker naar huis en gaan slapen.

Zooooo, zoals je kunt lezen was het een erg drukke en leuke week! Ik heb me prima vermaakt. Ik ben morgen nog een dagje vrij, dat is May Day hier.. Eerste maandag van Mei ben je standaard vrij! LEKKEEER..

Lieve kussen
Marleen

  • 06 Mei 2013 - 18:06

    Hanneke:

    Hoi Marleen, weer helemaal bijgepraat en wat had je het weer druk met van alles en nog wat. Trinity ken ik nog wel en het eten is daar prima. Spreek je deze week weer en groetjes van papa en mama.

  • 08 Mei 2013 - 22:56

    Ingrid:

    Waar blijven de foto's die je vorige week beloofde? Ben benieuwd

  • 10 Mei 2013 - 09:51

    Ilona:

    Haha ik kan ook echt niet wennen aan hoe de mensen zich hier in Engeland kleden, maar het blijft leuk om naar te kijken! Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt, kan ook niet anders in zo"n prachtig land! Heel veel plezier en succes nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 10860

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 14 Juli 2013

Jersey 2013

Landen bezocht: