Lekker lang weekend - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Marleen Bogaard - WaarBenJij.nu Lekker lang weekend - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Marleen Bogaard - WaarBenJij.nu

Lekker lang weekend

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

31 Maart 2013 | Frankrijk, Saint-Malo

Lekker lang weekend

Alles goed daar in Nederland? Lekker koud en winderig? Hier begint de lente lekker te komen, deze week heeft heerlijk de zon geschenen. Mijn week is weer veelste snel voorbij gevlogen.

Maandag was het de laatste dat Jersey Telecom hun evenementen bij ons hadden, de volgende zijn in Juli maar dan ben ik alweer weg. Ik zie Alison dus niet meer, dat is wel jammer, want dat is zo’n lieve vrouw. Het enige wat wel minder was, was dat ik om 08.00 uur weer paraat moest staan. Ik heb zelf aan mijn onderzoeksopzet kunnen werken en ben lekker bezig geweest. Ik vind dat echt fijn, want dan vliegt je dag zo snel voorbij. Om half 16.30 uur ging Alison dan weg, na een dikke knuffel, dikke kus en lieve woorden mocht ik lekker naar huis.
’s Avonds zijn we Terry op gaan halen, die was een paar dagen naar huis geweest. Dus die zijn we gaan ophalen van het vliegveld. Na een gezellige avond ben ik lekker mijn nestje in gekropen.

Dinsdag heb ik lekker gewerkt. Ben lekker opgeschoten met mijn onderzoeksopzet. Helaas, heb ik wel een computer van een collega gesloopt. Dus dat was iets minder, maar dat word ook wel weer opgelost. Verder ben ik druk bezig geweest met komende evenementen en andere dagelijkse dingen. Thuis gekomen hoefde ik niet zelf te koken, we zijn een soort ‘kom bij me eten’ gestart en iedereen kookt dan een keer voor elkaar. Dit keer was de beurt aan Lorna. Alleen meteen toen ze thuis kwam kreeg ze last van haar buik. Het leek wel op krampen. We hebben het even aangekeken, maar op een gegeven moment hield ze het echt niet meer. Dus zijn we in plaats van gaan eten, naar het ziekenhuis gegaan. Om half 7 waren we daar en om 22.05 uur werden we geholpen, ofja Lorna. Terry, Jess en ik waren op een gegeven moment zo melig dat er alleen maar flauwe grapjes uit kwamen. Komt er op een gegeven moment een grote brede man naar buiten lopen terwijl Lorna binnen was. Zegt Terry kei droog: Look what they did to Lorna. Hahahaha ik kwam niet meer bij. Dit was een van de geode grappen. Het geen wat natuurlijk altijd is, dat je na 5 minuten weer buiten staat met een receptje. Nou dat kreeg ze mee en het verzoek een scan te laten maken van haar buik. Hopen dat het snel beter wordt.
Om 22.30 uur hebben we dan nog toch nog lekker het eten gegeten.
En vandaag was natuurlijk mijn aller knapste neefje jarig!! Paul, gefeliciteerd lieve schat!!

Woensdag was ik aan de beurt om te koken. Dus heb ik ze kennis laten maken met hutspot met worstjes. Ik moet eerlijk zeggen dat dit echt erg goed gelukt was. Gelukkig vonden zij het ook erg lekker. Daarna nog lekker samen wat TV gekeken en op tijd slapen. Morgen mijn laatste dagje werken voordat ik een lekker lang weekend heb.

Vandaag was aan mij de taak om een speurtocht te maken voor het park dat dit weekend gebruikt werd. Vragen verzinnen over de dieren, eieren ophangen in het hele park en zorgen dat het Visitor Centre voldoende heeft van alles. Ik had mijn eigen vragen verzonnen en die werden goed gekeurd. Natuurlijk het Engels hier en daar, maar de inhoud van de vragen vonden ze erg leuk. Opzich dus best leuk dat 1000 mensen dit weekend mijn speurtocht gaan doen. Tja, je moet klein beginnen, maar toch wel erg leuk!
Het is donderdag, dus Pub- Quiz, aangekomen bij de Pub bleken dat meer mensen dit hadden bedacht. Er was zelfs een wachtlijst voor tafels, dus we hadden besloten naar een andere Pub te gaan en daar lekker te poolen en wat te drinken. Dit was erg gezellig en een leuk begin van een lang weekend.

Vrijdag was ik samen met Terry en Lorna vrij. We gingen dus lekker er op uit. ’s Ochtends zijn we begonnen met een ontbijtje. Warme wafels met Nutella met uitzicht op zee. Heerlijk, hierna moesten we natuurlijk we wat bewegen en zijn we lekker 2.5 uur gaan wandelen op de cliffs hier. Het zonnetje scheen heerlijk en de wind viel ook mee. Op een bank in de zon uit de wind was het echt warm. Daarna naar Saint Helier voor een nog slechter maal. Mc Donalds stond op het programma. Daarna zijn we lekker in een Pub gaan poolen en drinken. Thuis gekomen hadden we geen zin om te koken en werd er besloten voor de derde keer uit eten te gaan. Eerst lekker een filmpje gekeken en daarna naar T.G.I Fridays. Ik zat nog helemaal vol van de rest van de dag, maar de andere 2 hadden weer honger. Hup, dan er maar op uit en eten. Ik heb alleen een starter op, maar Lorna en Terry kregen gewoon nog een vol bord Spare ribs, friet en uien ringen op Ik heb mijn ogen uitgekeken en verbaasd waar ze het allemaal lieten. Thuis gekomen zijn heb ik lekker nog wat programma’s gekeken en daarna proberen te slapen. Lukt erg slecht op het moment.

Zaterdag heb ik werkelijk niks gedaan. Van mijn bed mezelf naar de bank verplaatst en daar wat gelezen en films en series gekeken. Wel echt erg relaxed. Dus dat is erg kort maar krachtig haha

Zondag was mijn liefste oma jarig. Ik heb haar ’s ochtends eerst gebeld en een fijne verjaardag gewenst. Ik vond het erg erg erg fijn om haar stem weer eventjes te horen. Die de lieve woorden zei dat ik altijd welkom was. Ik mis opa en oma wel.
Het zonnetje heeft vandaag heerlijk geschenen, dus lekker de ramen open en voorjaars schoonmaak gehouden. Alles weer lekker fris.

Zo, en weer zit er een week op. Ik heb morgen nog lekker een dagje vrij en daarna 4 dagen werken. Hopelijk houdt het lekkere weer aan en gaat de zomer nu komen.

Tot volgende week.
Kus, Marleen

  • 01 April 2013 - 13:54

    Frank:

    Marleen Na hard werken komt altijd een rust periode. Ik zie dat je echt geniet van het mooie eiland, aan de hand van je foto's. Nog 45 nachtjes slapen en dan staat de "vracht"wagen weer voor de deur. Blijf genieten dan toen wij dat ook van jou leuke verhalen. kusjes daddy

  • 04 April 2013 - 23:07

    Ingrid:

    Hè Marleen, mooie wandeltocht, mooie foto's en weer een mooi verslag. Kus ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 10854

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 14 Juli 2013

Jersey 2013

Landen bezocht: