week 8 alweer - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Marleen Bogaard - WaarBenJij.nu week 8 alweer - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Marleen Bogaard - WaarBenJij.nu

week 8 alweer

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

24 Maart 2013 | Frankrijk, Saint-Malo

Week 8 alweer

Het was weer week die veelste snel voorbij ging. Ik heb leuke dingen meegemaakt en veel genoten van dingen.

Sinds afgelopen week is er een nieuwe marketing assistent bijgekomen, hierdoor is er geen plek meer voor mij op de marketing afdeling. Ik vind het niet erg om voor een weekje ergens anders te zitten, maar om de rest van de 3 maanden op een andere afdeling te werken is niet echt tof. Deze week maar eens vertellen tegen Andrew, maar vind dat moeilijk. Dus ik laat het nog maar even zo.
Gelukkig heeft de hele dag de zon geschenen en toen ik thuis kwam lagen er twee lieve kaarten klaar. Van Annerie wist ik het, maar van Hanneke was het een grote verrassing. Erg leuk! Dank je wel lieve dames. Ik heb ’s avonds gezellig met Jess en Terry gezeten. Lekker relaxed.
Ik wil ook nog even een speciale ode brengen aan mijn lieve oom. Jan, gefeliciteerd met je verjaardag!

Dinsdag weer een dag met strak blauwe hemel. Hopelijk zet de lente nu door en blijft dit lekkere weer zo. Mijn dag vloog voorbij en het is ook best gezellig op de andere afdeling. Ik word er leuk opgevangen en kan goed met ze lachen!
Ik had ’s avonds eigenlijk een Skype date gepland met Lisa. Helaas voelde ik me niet heel erg lekker en vond ik het verstandiger om even vroeg te slapen en een andere keer een date te plannen.

Woensdag ochtend stond me iets spannends te gebeuren. Ik had om 11.30 uur een meeting met 2 mensen uit Jersey en 2 mensen uit Hong Kong. Ze willen een evenement bij ons plannen en kunnen dus een goede klant worden. Dat is best spannend. Cultuur verschillen merk je dan echt meteen erg goed. Na rond geleid te hebben, nog snel een bak koffie. En dan komt het moment dat er visite kaartjes uitgewisseld moet worden. Ik ben blij dat ik in Duitsland colleges heb gevolgd over zaken doen in Azië. Dank u wel, meneer Gatz! Mevrouw gaf haar visite kaartje en die moet je dan echt met respect aannemen. 2 handen, even de aandacht schenken aan het kaartje en daarna voor je neer leggen. Ik had dit van te voren aan Andrew verteld en we moesten allebei wel even lachen toen het gebeurde. Misschien heeft dit wel het verschil gemaakt en komen ze nu naar ons. Duimen maar!!
Thuisgekomen kreeg ik te horen dat we een nieuwe huisgenoot krijgen. Dan begint het gissen, is het een jongen of een meisje, waar komt hij/zij vandaan, hoe oud, wat gaat ie doen? Noem maar op. Terry, Lorna en Jess en ik hebben grote kamers en er is nog een klein k*t kamertje over. Geloof me, daar wil je echt niet slapen/wonen of leven. Terry wist me op een gegeven moment zo gek te maken dat we gingen geloven dat we de kamers moesten gaan delen. Om half 9 was Alfredo daar. Een spanjaard, 24 jaar en erg gehecht aan zijn familie. We merkten allemaal meteen een ontzettende taal barrière. (Niet zeggen hoor, maar ik vind hem een beetje raar) Even snel een praatje gemaakt en daarna weer naar bed, was nog niet helemaal lekker.

Donderdag was de zon van de afgelopen dagen verdwenen. Het heeft ECHT heel de dag geregend. Niet normaal!! Ik heb veel kunnen doen op het werk en het besproken over het bureau. Ik ben er niet zelf over begonnen, maar Andrew zag toch wel in dat dit zo niet ging werken. Kelly vind het ook vervelend. Dus we zullen zien hoe dit wordt opgelost.
’s Avonds is Lorna weer thuis gekomen na een weekje naar huis geweest en Terry is vertrokken voor 4 dagen. Dus wissel van de wacht. Ik heb ’s avonds lekker met Lisa geskyped! Weer een gezellige boel en besef dan echt goed dat ik een heel lief vriendinnetje heb!!

Vrijdag, pfff, laatste dag van de week. Op het werk ging het erg snel, heb veel gedaan en Andrew verbaast zich er nog over dat ik zoveel kan doen/ leren in korte tijd. Positieve reacties dus van zijn kant. Om half 6 was het tijd om te gaan.
Vanavond stond er een borrel en etentje op het programma met Funketing (Fundraising en Marketing). Om 18.00 uur aan de wijn en een half uur later al 2 achter mijn kiezen. Iedereen drinkt hier echt zo snel en veel. Marleen, dit gaan we zo niet doen. Rustig aan. Haha.. Daarna zijn we bij een Thai gaan eten. Colm en Will waren er ook bij, dus dat was sowieso erg gezellig. Die hebben toch dezelfde humor als ik en gezelligheid is dus gegarandeerd. Kelly (Hoofd marketing) was er ook. Ik ken haar toch van het serieuze werk en niet van de humor. Maar dat is sinds vanavond helemaal veranderd. Ze is echt een gezellige, mooie meid! Ik heb echt erg met haar kunnen lachen! Het was ECHT een gezellige avond! Heb het prima naar mijn zin gehad.

Zaterdag was ik alweer om 08.00 uur wakker. Helaas, uitslapen gaat me toch niet lukken hier. Met een licht zwaar hoofd er dan toch maar uit en naar Saint Helier. Het weer was wederom erg erg lekker! Dus lekker was boodschapjes gedaan en op een terrasje in het zonnetje gezeten. Heerlijk.
’s Avonds ben ik met mijn huisgenoten uit geweest. Dit was wederom ook weer een gezellige avond. Andere mensen weer ontmoet en veel gelachen.

Zondag, was weer wasdag, poetsdag en relax dag. Er staat weer een drukke week tegemoet met Pasen hier. Dus even relaxen is echt niet verkeerd.
Ik heb ’s middags geskyped met Robin. leuk om haar weer te zien en te spreken! Was gezellig, twee uur vliegen zo voorbij! Haha, daarna lekker gekookt en nog wat programma’s gekeken met Lorna en Jess.

Nou, zoals je weer leest was het weer een volle, gezellige en leuke week. Ik heb me weer vermaakt en kijk uit naar de andere 12 weken die nog mogen komen!

Liefs en kussen
Marleen

  • 25 Maart 2013 - 00:34

    Hanneke:

    Hey schat,

    Fijn dat je wat beter bent, je maakt ook van alles mee. We zijn trots op je, hoor! Veel pezier deze week weer em xxxx van mama


  • 25 Maart 2013 - 06:52

    Han:

    Daar ben ik weer.. Weer een weekje hard werken!! En wat een leuke verrassing, een kaartje!! Hadden we hier toch precies t zelfde, zomaar een kaartje van u!!

    Hopelijk deze week weer mooi weer & werk ze!!

    X

  • 27 Maart 2013 - 23:00

    Jan:

    Voel ik me even vereerd met deze speciale vermelding in jouw reisverslag. Hier gaat alles zijn gangetje. Loes is ondertussen geslaagd voor theorie (rijbewijs), nu nog de praktijk. Paul is net jarig geweest, we hebben een iets minder leuk (jij was er immers niet) gehad (doen we gewoon volgend jaar gezellig nog een keertje). Veel plezier en een gezellig paasweekeinde.
    Groetjes Jan

  • 30 Maart 2013 - 19:06

    Wim:

    Hallo Marleen,

    Het heeft even geduurd maar ik heb toch de juiste gegevens om je te kunnen volgen.
    Als ik de wekelijkse verslagen lees maak je genoeg mee in zo'n korte tijd.
    Het zijn mooie verslagen over alles en nog wat uitgebreid verteld.
    Dat jij al meer dan 8 weken weg bent kan ik nog steeds niet geloven.
    Het gaat allemaal zo snel.
    Hier wordt jouw gezelligheid en je altijd positieve praatje wel gemist.
    Ik blijf je volgen op internet tot over een paar weken dan ben ik toch weer benieuwd
    wat je dan weer allemaal hebt meegemaakt.
    Ik hoop geen sneeuw meer, maar zon.
    Hier moet het al lente zijn, lees winter brrrrrrrrrr het blijft maar koud.

    Groetjes,

    Wim ( Peerke )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 10866

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 14 Juli 2013

Jersey 2013

Landen bezocht: