Ik moet meer gaan genieten... - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Marleen Bogaard - WaarBenJij.nu Ik moet meer gaan genieten... - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Marleen Bogaard - WaarBenJij.nu

Ik moet meer gaan genieten...

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

04 Maart 2013 | Frankrijk, Saint-Malo

Ik moet meer gaan genieten…

Mijn titel zegt eigenlijk alles al. Het gaat allemaal zo ontzettend snel voorbij, het is niet normaal. Ik moet echt meer genieten van alle leuke dingen die ik doe. Dus dat vind ik een mooi doel voor de komende 4 maanden.
Deze week is weer erg goed verlopen. Veel positief nieuws gehad en dagen vlogen voorbij. Heb dus lekker kunnen werken. Nu weer een kleine up- date van mijn week hier.

Maandag ochtend heb ik samen met Andrew het PRP (The Princess Royal Pavilion) klaar gemaakt voor het event van donderdag. Hij heeft alles uitgelegd over het licht, beamer en geluid. Zodat ik dat dus zelf in de komende maanden kan doen. Daarna lunchen en dan is het nog maar 3 uur werken. Het ging dus erg snel en ook omdat ik lekker heb kunnen werken.
Ik weet dat mevrouw Byrne (Teacher van school) en Kelly vandaag telefonisch contact hadden gehad over MIJ. En morgen zou ik bellen met mevrouw Byrne. Ik weet dat het goed zit, maar toch ben ik ontzettend zenuwachtig.
’s Avonds ben ik lekker met mijn huisgenoten: Lorna, Jess and Terry naar de Pizzahut geweest. Lekker een pizza en daarna lekker slapen.

Vandaag heb ik weer een nieuwe taak erbij gekregen. Mensen kunnen via de site vragen invullen en die komen dan bij mij binnen. Mijn taak is om deze dan naar de juiste persoon te verzenden of zelf te beantwoorden. Weer een nieuw klein taakje erbij. ’s Middags was het dan zo ver. Gesprek met mevrouw Byrne, waaa wat was ik zenuwachtig zeg. Maar ze had niks dan ontzettend positief nieuws te melden. Kelly is erg blij met me. Ik ben professioneel, heb ervaring, mijn Engels is goed en ik ben leuk in de omgang. KORTOM, ik ben perfect haha nee grapje! Ik was wel erg blij met dit nieuws. ’s Avonds wilden we boodschappen doen, toen startte het autootje van Jess niet. Na startkabels, vonken en veel gelach waren we dan uiteindelijk toch op weg. Snel een soepje met een lekker broodje. Nog wat programma’s gekeken en lekker slapen.

Woensdag wilde Kelly aan haar eigen bureau werken omdat ze druk bezig is met een nieuwe marketing campagne, na het gesprek van gisteren vond ik dat helemaal niet erg. Ik heb daarom bij de VC (Visitor Centre) gezeten. Hier komen alle bezoekers aan Durrell binnen en ik had hier perfect zicht op. Niet echt bevorderlijk voor je concentratie vermogen. Gelukkig was het snel lunch tijd. Via Jersey Voucher een soort Groupon van Jersey was er een actie geweest voor lunch voucher voor een café bij Durrell. Een soep en sandwich voor £5.00, wat normaal £11.90 kost. Goede deal dacht ik zo, er zijn er dan ook veel van verkocht. We hadden een record gezet bij Jersey Voucher. Het was ook erg lekker!:) ’s middags heb ik samen met Andrew het PRP klaargezet voor het event van morgen. Eerst hebben we 12 loei zware tafels naar binnen gesjouwd. Dat voelde ik al in mijn armen. Daarna mochten we dus lekker rond rijden in een buggy van Durrell. WOOEEHOEE, dat was echt leuk. Marleen moest ook nog even snel dozen ophalen bij de VC. Prima, dat kan Marleen wel. Dat ding in haar eentje besturen. Ik begin te rijden en die buggy knalt kei hard tegen het verblijf van de beren. Haha ik moest er zoooo hard om lachen. In mijn eentje, in die buggy, helemaal in een scheur. GE-WEL-DIG. Maar goed, de dozen waren opgehaald. 12 om precies te zijn. Mijn armen konden niet meer haha. Dan maar lekker zorgen dat alles netjes klaar staat. Tafel kleden recht, stoelen recht, potloden netjes in het bakje. Andrew vertelde dat hij OCD (Obsessive Compulsive Disorder) heeft en schijnbaar vond hij dat ik dat ook heb. Alles moet netjes recht hangen, liggen, staan. Om 17.00 uur stond alles dan perfect klaar voor morgen. Ik ben benieuwd.
Thuis gekomen heb ik lekker gekookt voor mezelf. Spaghetti met garnalen in philidelphia. SMULLEN geblazen, het was echt erg lekker.

Donderdag was het dan eindelijk zo ver. Na het eerste gesprek met Alison (vrouw van Jersey Telecom) op mijn 2e dag hier, zijn we nu 4 weken verder en alles staat klaar en wel. Natuurlijk begon het ’s ochtends al. Ze wilden niet de U lay-out maar cabaret- style. Alles werd omgegooid en daar ging mijn opstelling. Oke Marleen, laat het gebeuren haha.. Daarna ben ik bij het PRP in de buurt gebleven zodat ze met al haar vragen naar me toe kon komen. Ik kon mooi aan mijn verslag werken en Alison had iemand achter de hand. 2 vliegen in een klap. Ze had verschillende vragen en het was dus goed dat ik er was. Ik heb ze allemaal kunnen beantwoorden zonder hulp! Haha Om half 5 mocht ik gaan van Andrew, ik was om 8 uur begonnen vanochtend. Met mijn huisgenoten naar huis en lekker relaxen voor de tv van Terry. Opeens het geweldige idee gekregen om naar de MAC te gaan. Krap krap, maar vooruit we gaan want daarna wilde we nog naar de pub- quiz. Ik had spierpijn van gisteren, ik was moe, ik was gewoon helemaal op. Dus ik was erg blij toen ik in bed lag.

Vrijdagochtend er weer fris uit. Omdat ik 2 dagen niet aan mijn eigen bureau had gezeten had ik verschillende taken die ik moest doen, die waren blijven liggen of kon ik op mijn andere bureaus niet doen. Helemaal niet erg, want ben lekker bezig geweest. Om half 1 moesten mijn collega’s, Rick en James, naar de Herbs. Denk dan aan slangen, komodo dragons, kameleons, gele en blauwe giftige kikkers en dat soort dieren eigenlijk haha. Ze wilden gaan filmen hoe een eitje van een slang uit kwam. Ik zelf dacht dat eitjes van slangen ook hard waren, maar die zijn gewoon zacht. Super leuk om dat soort dingen ook te leren van een lekkere verzorger. Ja, ik heb er 2 gevonden hoor. Dé twee lekkerste jongens van Durrell. Rick en James moesten me natuurlijk gelijk pesten, maar ik bijt wel van me af haha. Helaas weet ik dat eentje een vriendinnetje heeft en met die andere zal ik eens een breeding project starten. Want dat is toch waar Durrell mee bezig is, saving endangered species from extinction. Maargoed, na de lunch nog een afspraak met een meneer over een event op Moederdag. Het is een duathlon en Durrell zal de thuis basis zijn. Daarna alvast het PRP klaarzetten voor maandag. Jersey Telecom heeft volgende week weer vier dagen training bij ons. Na dat alles heb ik nog even aan mijn eerste rapport kunnen werken, de rest maak ik morgen wel af en laat het daarna op Engels controleren door een van mijn huisgenoten.
Om 10 voor 5 had ik nog even een kort gesprekje met Andrew. Hij vertelde mij, hoe blij hij met me was en hoe positief hij over me was. En ook liet hij een survey van Alison zien over het event van gisteren. Andrew had gevraagd of ze deze in wilde vullen. Hier stond niets anders dan excellent. Echt heel fijn! Nog even besproken over eventuele vrije dagen en dat ik misschien een weekendje naar Christel in Londen wil. Zijn reactie hierover verbaasde mij echt enorm. Geen probleem, zeg het gewoon en we regelen het. Dus als ik het geld heb, kan ik mooi een weekendje naar Christel. Ook over mijn werk uren zijn ze erg relaxed. Iets wat ik niet gewend ben. Als ik meer uren maak, kan ik de andere dag eerder naar huis, hij geeft me zelf daarin alle vrijheid. Kortom mijn weekend kon niet beter beginnen. Ik vind het erg fijn dat ze me zoveel verantwoordelijkheid geven en zo ontzetten positief zijn.
’s Avonds heb ik lekker niks gedaan. Ik was helemaal gesloopt na deze drukke en intensieve week. Dus ik ga lekker RTL boulevard, GTST kijken. Word ik gewoon opeens gestoord!! Door Lisa! Haha nee, super leuk! Mijn skype stond aan en hebben even lekker kunnen babbelen! Fijn je weer gezien en gesproken te hebben!

Zaterdag heb ik lekker uitgeslapen en lekker heel de middag bezig geweest. ’s Avonds gezellig met mijn huisgenoten op stap. Eerst een lekker cocktailtje en daarna dansen geblazen. Het was weer gezellig hoor! Heb me prima vermaakt.

Lekker er vroeg uit. Eerst lekker hard gelopen, met een kaart erbij (Anders verdwaal ik hier ECHT) en daarna met mijn huisgenoten geluncht met Durrell. Terry moest nog even naar het lab. Iets doen met bacteriën onderzoeken. Ik moet toevoegen, best interessant. Het is ook leuk om iets van deze kant te zien. ’s Middags mijn wasje gedraaid en daarna lekker onderuit met flikken Maastricht. ’s Avonds heb ik gezellig met mijn huisgenoten een film gekeken. Lekker relaxed dus allemaal!

Zo, dit was weer een interessante week. Ik heb weer veel mogen zien en leren. Dat dat nog maar 15 weken zo mag zijn!
Tot volgende week, xxxx
Marleen

  • 04 Maart 2013 - 20:02

    Hanneke:

    Lieve Leen!!

    Leuk je verhalen te lezen.. Vooral als je in je buggy rondscheurt en natuurlijk botst :P Zie t helemaal voor me!! Fijn dat ze zo positief over je zijn!!

    Idd, ENJOY!! & spreek je morgen

    X

  • 05 Maart 2013 - 16:23

    Hanneke, Je Mama:

    Hoi Marleen,

    Weer een leuk verslag geschreven. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar ja als mama mag dat ook.
    Superleuk als je naar London kunt gaan. Heb je weer een andere omgeving die erg leuk is.
    Fijn dat alles goed gaat daar. En je hebt veel steun aan Andrew zo te lezen.

    Spreek je weer en kus,

    je mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 10864

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 14 Juli 2013

Jersey 2013

Landen bezocht: