Werken, werken en nog eens werken - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Marleen Bogaard - WaarBenJij.nu Werken, werken en nog eens werken - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Marleen Bogaard - WaarBenJij.nu

Werken, werken en nog eens werken

Door: marleennaarjersey

Blijf op de hoogte en volg Marleen

24 Februari 2013 | Frankrijk, Saint-Malo

Werken, werken en nog eens werken

Ja hoor, ik ben alweer bijna 4 weken van huis weg en stageweek 3 zit er ook weer op. Ik begin er aan te wennen om 40 uur te werken, maar merk nog steeds dat ik moe ben elke dag. Denken, praten, voelen en ruiken in het Engels sloopt stiekem toch aan je. Ik zal een kleine omschrijving geven van de werkzaamheden die ik doe bij Durrell Wildlife Conservation Trust.
Ik houd dagelijks de media bij, dit betekent dat overal waar Durrell genoemd word, ik dat noteer en zorg dat het bijgehouden wordt. Gratis reclame maar ook reclame waarvoor betaald is. Invoices maak ik ook voor de afdeling en verder kleine taakjes voor mijn collega’s. Natuurlijk zijn er ook echte taken die ik doe. Ik organiseer evenementen mee, dat begint al bij de voorbereiding: mensen rondleiden, locaties laten zien en vooral zorgen dat ze hier een evenement willen houden. Ook op de dagen van de evenementen zelf zal ik dan aanwezig zijn om alles in goede banen te leiden. Verder doe ook nog researches voor Durrell, ik moet een assignment doen voor school, maar dit zijn gewoon projectjes ernaast. Dit is wel interessant maar kan ook wel eens vermoeiend zijn haha. Dit is globaal wat ik doe, ik zal vast wel iets vergeten zijn haha. OHJA koffie zetten. :p

Maandag was het weer een nieuwe week. Uitgerust en wel kon ik weer aan de slag. De dag vloog gelukkig voorbij en ’s avonds was het Pub- tijd. Kate (waar ik zaterdag het feestje van had) was vandaag écht jarig dus dat moest gevierd worden. NOGMAALS haha Met dezelfde gezellige groep naar de pub en spelletjes spelen. Het spel was: er zijn verschillende categorieën, je krijgt een kaartje met een woord erop en dat moet je omschrijven. Categorieën waren, sociale life, huishouden, sport en nog een paar. Heel goed voor mijn Engels, maar stiekem toch best lastig. Het was wel echt leuk!! Dit zullen we vaker doen.

Het was weer vroeg dag en de zon scheen wederom heerlijk. Ik kan daar toch wel aanwennen. Tijdens de lunch lekker een wandelingetje maken door het park met mijn mannelijke collega’s. Eerst de meerkats, daarna de gorilla’s en tenslotte naar de orang-oetangs. Ik had nog niet goed genoeg kennis gemaakt met de mannelijke orang-oetang. Nou DIT heb ik geweten. Eerst zat het enige mannetje orang-oetang nog lekker buiten in het zonnetje met een zak over zijn hoofd, daarna gebruikte hij het als een dekentje. (Ik dacht dat dit het was) maar na een tijdje ging ie naar binnen. Hup wij er achteraan. Gezellig, niks aan het handje, nou in het handje lag dan wel iets. Die orang-oetang zat zichzelf, RECHT voor het raam, af te trekken. Hmm oke, hoort erbij. Iedereen heeft zijn behoeftes. Maar toen er twee vrouwen voor gingen staan en zeggen: Oh he looks so happy, look at him!! Hield ik het niet meer. Zij wisten niet wat ie aan het doen was en stonden als een stel apen naar een aftrekkende orang-oetang te kijken. Ik ben naar buiten gerend, zo hard dat ik moest lachen. GE-WEL-DIG!!
’s Avonds boodschapjes gedaan en lekker een filmpje gekeken.

Woensdag stond me weer iets leuks te gebeuren. Ik ging hockeyen. Ja, ik had al mijn spullen mee genomen en het leek me leuk om hier een hockeyclub op te zoeken. Clare kwam me ophalen en ik werd naar de andere kant van het eiland vervoerd. Stiekem toch nog een eindje rijden. De training ging echt lekker, het was lang geleden dat ik een stick in mijn handen had gehad. Maar het ging verrassend goed en de ballen hingen lekker in het net. Kreeg veel complimentjes. Toen ik vertelde dat ik keeper ben geweest geloofde ze me toch echt niet. Dat was wel lachen, het is een leuk team en iedereen (zoals het hele eiland) was erg aardig. Ook heb ik een Nederlandse ontmoet. Ze heet Janoun en woont nu 4 jaar op Jersey. Hier zal ik vast wel eens wat koffietjes mee gaan drinken.

AU AU AU AU AU, ik was het hockeyen toch niet meer gewend. Pfff heel mijn benen deden zeer. Het was vandaag een flinke stress dag op het werk. Iedereen was behoorlijke gestrest en het ging er best aan toe. Ik heb wel lekker kunnen werken en het was weer een heerlijk dag. Dan maar lekker even stoom afblazen bij de Pub- quiz. (Ja sorry heb het vorige weken verkeerde geschreven) Eerst hebben we daar gegeten en daarna meedoen aan de quiz. We hebben weer flink gelachen, onder andere over hoe ik het woord shrimps uitspreek. Schijnbaar heel grappig..

Vrijdag, ik kon niet wachten tot het weekend was. Ik was er echt aan toe. Gelukkig was het dan eindelijk zo ver. Kom ik thuis staat er een pakketje!! WAAAA MIJN EERSTE PAKKETJE! Ik wist nergens vanaf, maar herkende natuurlijk het handschrift. MAMA . Vorige week zat mama voor mijn neus op Skype een negerzoen te eten. Dat wilde ik ook wel haha.. Mama en papa hadden negerzoenen opgestuurd. Het doosje zag er goed uit, de doos van de negerzoenen was niet beschadigd, nu negerzoenen echter wel. Die lagen een beetje gebutst in de doos. Maar daarom niet minder lekker! Dank je wel!! Was er erg blij mee.
’s Avonds heb ik lekker programmatjes gekeken en de film, the Impossible. Wat een belachelijke goede film is dat zeg. Ik heb er ontzettend bij zitten huilen maar echt een mooi, erg genoeg, waar gebeurd verhaal.

Zaterdag ben ik naar een hockey wedstrijd gaan kijken. Om half 12 stond Clare hier om me op te halen. Daarna heb ik 3 uur lang zitten blauw bekken langs het veld. JEZUS wat was het koud.. mijn tenen waren bevroren en er viel lichtelijk wat sneeuw uit de lucht. (Ja, die zal niet uit de grond omhoog komen, nja goed) De wedstrijd, voor mij best apart, waren vrouwen van rond de 30 tegen jongentjes van een jaar of 14. Dit was wel echt een competitie en een belangrijke wedstrijd. Als ze dit winnen zouden ze weer titel betaald hebben. En dit was het geval, ze hadden gewonnen met 5-4. Eerst kijk je er nog best raar van op dat er een gemixt geslacht op het veld staat, maar later merk je daar niks meer van. Daarna ben ik nog even snel Saint Helier in geweest. Kleine boodschapjes en dan toch echt naar huis. Lekker warm met een kopje thee. Ik heb nog wat serietjes gekeken, en pizza gegeten (echt geen zin om te koken) en daarna klaarmaken om op stap te gaan.
Eerst een cocktailtje en daarna lekker op stap. De kleding stijl van de meisjes hier kan ik toch nog niet helemaal aan wennen. Alles moet kort zijn en op hoge hoeren hakken. Ik voel me echt een non als ik uit ga. Maar goed, dat interesseert me niets. Ze moeten me maar nemen zoals ik ben! Haha

Zondag heb ik dan eindelijk eens lekker uit kunnen slapen. Half 12 zag ik het dag worden. Heerlijk, na een wasje opgeruimd te hebben en de andere er weer in gestopt te hebben lekker relaxed onderuit met films. Heerlijk. ’s Avonds lekker gekookt en mijn boekje gelezen!

Zoals je leest was het weer een leuke week. Ik kijk uit naar weer een nieuwe week vol verrassingen.

Liefs en een kus…
Marleen


  • 24 Februari 2013 - 20:51

    Barbara:

    he marleen

    iedere keert ben ik weer vervat hoeveel leuke dingen jij in en werk kan proppen.
    jij zit goed op je plek geloof ik zo.

  • 24 Februari 2013 - 21:13

    Hanneke, Je Mama:

    Deze week maar geen zoenen opsturen :). Misschien wat anders dan maar?
    Veel plezier deze week weer en xxxx.

    Hanneke, je mama

  • 25 Februari 2013 - 13:24

    Annerie:

    Ha schattebloempje!
    Tja ons heb je niet nodig daar zo te zien. Veuls te druk! ;-)
    Geen bloopers deze week eigenlijk? Zullen maar weer even een skype-date maken. Enne, ja ik heb een zalm-sushitje voor je op gisteren! =D
    Martijn vroeg gisteren nog wanneer we nou naar Marleen gingen, dus wie weet komt er dit keer écht iets van terrecht. Zou wel heel stoer zijn he!
    Doeeeeeiiiiii xxxxxxxxxxxx

  • 25 Februari 2013 - 16:00

    Leen:

    Dank je wel allemaal!! Annerie: Geen bloopers? Ik heb een aftrekkende aap gezien? Haha ik heb er nog nachtmerries van!:( haha

  • 25 Februari 2013 - 20:30

    Ingrid:

    Hè, Marleen, spannende avonturen daar in de zoo. Je week zit flink volgepropt. Ik snap niet dat je ook nog tijd hebt voor een spelletje ruzzle met je tante. Dag meid tot ruzzle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 10856

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 14 Juli 2013

Jersey 2013

Landen bezocht: