Stageweek zit erop - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Marleen Bogaard - WaarBenJij.nu Stageweek zit erop - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Marleen Bogaard - WaarBenJij.nu

Stageweek zit erop

Door: marleennaarjersey

Blijf op de hoogte en volg Marleen

17 Februari 2013 | Frankrijk, Saint-Malo

Stageweek 2 zit erop

Het gaat echt als een speer hier. De dagen vliegen voorbij en heb het nog steeds prima naar mijn zin!  Hierbij weer een (kort) verhaaltje van mijn belevenissen. Enjoy!

Maandag was het dan weer tijd voor de 2e week. Het vliegt echt letterlijk voorbij. Na een leuk weekend begon de week met een heerlijke zonnige dag! De zon heeft heerlijk geschenen heel de dag. Ik moet zeggen, dat is toch wel goed voor een lach op je gezicht. Alles is meteen vrolijker en Durrell ziet er prachtig uit in de zon.

Dinsdag was het pan- cake day hier. Eerst naar de winkel voor boodschappen, nadat me duidelijk was gemaakt wat het inhield moest er natuurlijk nog wat gehaald worden. Staat er een meisje in de winkel tegen haar vader: Dad, of course, I can only eat pancakes. Dad: No, you also have to choose something else to eat. Child: No, I really can only eat pancakes. Toen keek ze naar mij met haar onschuldige gezicht. Tja, dan heb je aan mij de verkeerde papa. Dus ik tegen daddy: Of course you can only eat pancakes on PAN CAKE- DAY. That’s why you call it that! Child: See, it’s possible. Dad: Thank you! (Met een kleine kleine grijns op z’n gezicht). Haha, ik moest wel lachen. Dat meisje helemaal gelukkig
Mijn huisgenoten hebben dit ook gebakken, dus kon ik lekker met hun mee eten. Lekkere crêpes met nutella. Beter kan niet!! Het was echt heel lekker.

Woensdag de dertiende, nou het leek voor mij wel vrijdag de dertiende. ALLES maar dan ook echt ALLES ging verkeerd. Het begint ’s ochtends, ik trek de deur dicht, breekt mijn lievelings keycord af, daarna fiets ik naar Durrell. Na 5 minuten fietsen, kapt mijn fiets ermee. Lekker, laatste stuk lopen. Op mijn stage had ik zwaar last van een concentratie probleem. Helaas had de zon besloten weer te vertrekken en het begon weer te regenen. Juist om 17.00 uur regende het dus ook. En omdat mijn fiets kapot was en ik geen paraplu bij me had kwam ik dus echt als een verzopen kat thuis. Nou, lekker onder de douche gesprongen en maar besloten aan mijn maaltijd te beginnen. Een heerlijke salade met garnalen en ja, daar hoort een eitje bij. Mijn laatste eitje. Pannetje op het vuur, water warm, eitje erin. Laat Marleen dat eitje net te hard vallen, EITJE KAPOT. Nou, dat was écht de druppel voor mij. Ben heeeel vroeg naar bed gegaan en gehoopt dat de dag snel voorbij was haha.

Jammer genoeg heeft Cupido de weg niet kunnen vinden vandaag naar Jersey maar de heerlijke zonnige dag maakte alles goed. De hele dag is heel de lucht blauw geweest! Hier kan ik echt wel aan wennen. ’s Avonds ben ik met mijn huisgenoten naar de Popquiz geweest. Wederom een gezellige avond.

Vrijdag was het echt een hele leuk dag op stage. Echt een vrijdag. Kwallen, lachen, lekker lunchen, bier tijdens de lunch en de tijd vloog voorbij. Bier tijdens de lunch is hier heeeeel normaal op vrijdag. Ik hield het toch maar lekker bij mijn watertje. ’s Avonds heb ik eigenlijk niet zo veel gedaan. Lekker wat programma’s gekeken en lekker slapen. Ben toch best moe na zo’n week werken.

Zaterdag ben ik alleen op pad geweest naar Saint Helier (de hoofdstad). Lekker vroeg met de bus de stad verkennen. De bus rit op zich was al leuk, kreeg weer even een jeugd sentiment. Iedereen kent het spel De Sims wel. Grote huizen bouwen, veel tuin, veel zwembad, veel oprij laan, dus alles groot en overdreven! Ik leef momenteel dan in De Sims. Ik zag het ene na het andere grote huis voorbij komen. Echt geweldig mooi. Heb mijn ogen uitgekeken en echt wel even gefantaseerd dat een rijke man.. (Ga natuurlijk niet al mijn fantasieën met je delen)
Saint Helier bij dag is echt mooi, had het eigenlijk alleen nog bij nacht gezien haha. De zon scheen weer lekker en het was echt heerlijk. Lekker een koffietje op een terras, winkeltje in, winkeltje uit en veel gezien. Mensen zijn hier echt belachelijk aardig. Heel leuk! Toen ik thuis lag er een mooie rode envelop op me te wachten. WAAAA een aanbidder. Het waren maar liefst twee lieve aanbidders: Papa en mama. Heb de meeste lieve kaart ooit gehad. Ik hou van jullie!!
’s Avonds had ik een verjaardag van een vriendin van mijn huisgenoten: Kate. Ik was ook uitgenodigd en dat was erg gezellig. De vriend van Kate had ook zijn vrienden uitgenodigd en het was een dolle boel. Home-made pizza, vodka- Jelly shotjes en vooral Engelse humor. Top avond!!

Zondag weer eens een keer geprobeerd uit te slapen. Helaas niet gelukt, half 10 was ik weer klaar wakker. Dan er maar weer uit en aan de slag. Verhaaltje typen, wassen, beetje voor mijn verslag werken en lekker uitrusten voor weer een drukke week.
Vanavond heb ik nog een skype date met Annerietje. Eens even lekker babbelen over carnaval en alle belevenissen in het KOUDE Nederland.

Ik ben weer klaar voor een nieuwe week. Heb weer een top week achter de rug, dat er nog maar veel van zulke mogen volgen.

Dikke kussen!
Marleen

  • 17 Februari 2013 - 16:37

    Mama Daan:

    dikke kussen terug! XXX

  • 17 Februari 2013 - 22:06

    Hanneke, Je Mama:

    Hey Marleen,
    alweer een week voorbij daar op Jersey. Zo te lezen en ook van je te horen gaat alles prima daar en begin je je draai te vinden.

    Spreken elkaar weer en kus,

    mama

  • 18 Februari 2013 - 11:58

    Lisa:

    Haha heerlijk hoe jij typt. zo dit komt er in mij op en heb ik meegemakt;p.
    ik kijk nu al uit naar de volgendexx

  • 18 Februari 2013 - 13:58

    Melissa:

    Lieffie,
    Wat een heerlijke verhaal weer! Fijn dat jij je prima vermaakt daarzo.. Kijk net als Lisa weer uit naar het volgende verhaaltje :)
    Is je band ondertussen alweer geplakt?

    Kusje

  • 18 Februari 2013 - 15:30

    Me, Myself And I:

    Haha, dank je wel voor de complimenten dames! Vleid me ontzettend.

    Nee, mijn fiets is nog niet gemaakt. Zal iets met de ketting zijn! Dus nog lekker lopen met mijn neus in de zon! XX

  • 20 Februari 2013 - 15:26

    Robin:

    Super om te lezen dat alles goed gaat en je jezelf vermaakt.

    xx

    P.S. Kan je misschien een Sunday roast met de post opsturen? Heb je de Yorkshire pudding al geproeft? Zóóóóóó lekker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 10855

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 14 Juli 2013

Jersey 2013

Landen bezocht: