Mijn eerste stageweek - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Marleen Bogaard - WaarBenJij.nu Mijn eerste stageweek - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Marleen Bogaard - WaarBenJij.nu

Mijn eerste stageweek

Door: marleennaarjersey

Blijf op de hoogte en volg Marleen

10 Februari 2013 | Frankrijk, Saint-Malo

Mijn eerste stageweek

Maandag half 10 was het dan zover. Mijn eerste stagedag. Na nog een lekker ontbijtje bij het guesthouse van papa en mama was ik er helemaal klaar voor. Eerst nog even papa en mama een hele dikke knuffel geven en daarna mocht ik met Andrew mee. Daarna kreeg ik een uitgebreide rondleiding er werd ik aan iedereen voorgesteld. En dan bedoel ik ook écht iedereen. Pfff, heb zoveel namen gehoord dat ik er scheel van ging zien. Schijnbaar is het ook moeilijk om mijn naam hier uit te spreken. Dus ze maken er maar ‘Marlien’ van. Vooruit, daar luister ik ook wel naar voor 5 maanden.
Mijn eerste dag veel geleerd, kreeg veel informatie. Gelukkig snappen ze dit en overladen ze me niet met allerlei dingen.

Mijn tweede stagedag mocht ik weer meer doen. Weer nieuwe dingen geleerd. Ik ga hier ook evenementen doen. Dus ik mocht ’s ochtends meteen mee naar een meeting met een mevrouw van Jersey Telecom. Super aardige vrouw. Ze kwam hier met het doel om trainingen te gaan geven. Prima, zijn wij geschikt voor. Na de korte rondleiding en het laten zien van alle ruimtes heeft ze meteen besloten om trainingen te boeken. Voor veel data en veel personen. Andrew en ik door het dolle heen. Dit was echt goed nieuws! Ook op de afdeling waren ze enthousiast. Kwam weer geld binnen dus dat is altijd positief. ’s Middags begon het hier te hagelen. Nou, ik ga je vertellen, iedereen werd helemaal gek. Het leek net of er olifanten uit de lucht vielen, zo speciaal dat dit was. Oke, dan laat ik mijn werk ook wel liggen en kom ik voor het raam staan en ooeeh en aaah zeggen. Geen probleem!! Haha

Woensdag heb ik weer een drukke dag gehad. Krijg steeds meer verantwoordelijk heden en ze zijn blij met me. Kelly, hoofd van de afdeling, zei al dat ik erg erg useful ben. Dat is natuurlijk fijn te horen op mijn derde dag!

Donderdag weer een normale stage dag. Ook kreeg ik vandaag mijn fiets en hoef ik niet meer te lopen. Hoewel dat ook niet zo erg is, het is maar 15 minuten lopen van mijn huis naar Durrell. En met de mooie ochtenden hier is dat echt geen straf! ’s Avonds ben ik met mijn huisgenoten, Lorna, Jess en Terry naar een Popquiz geweest. Echt typisch iets Engels. Het was echt heel leuk. Beetje mijn vocabulaire opgehaald haha. Dit begint om 21.00 en is rond half 11 afgelopen. Best prima als je de volgende dag moet werken.

Vrijdag was het dan alweer de laatste dag van de week. Het is echt voorbij gevlogen! Tijmen (een Nederlandse jongen die ook bij Durrell heeft gewerkt en is blijven plakken op het eiland voor de liefde) was jarig. ’s Avonds werd ik dus uitgenodigd om een om een borrel mee te doen. Prima, daar zeg ik geen nee tegen. Samen met Tijmen, Colm en Will (collega’s) zijn we wat gaan drinken. De foto’s staan op FB dus dat zegt genoeg haha. Het was echt een hele gezellige avond. Leuk om je collega’s ook eens op een niet te serieuze manier te zien.
Ook liepen hier wat mensen verkleed, dus ik had toch nog een beetje het carnavals gevoel. Alle kroegen sluiten hier om 02.00 uur en alle pubs om 23.00 uur. Best vroeg naar mijn idee, maar na een drukke week was ik blij dat ik in mijn bed lag.

Zaterdag heb ik overdag lekker niks gedaan. Filmpje gekeken, serietje gekeken, wasje gedaan en noem zo maar op. Om half 7 moest ik paraat zijn om te helpen bij Pantomime. Als ik eventjes mee zou helpen kon ik weer 10 pond besparen voor een kaartje voor Pantomime. Dus dat doet deze student wel. Pantomime is echt een Engelse traditie. Ze maken dan van een serieus stuk een komedie versie. Daar komt het op neer. Nou, komedie was het zeker, heb helemaal stuk gelegen! Echt geweldig, leuk om dat mee te maken.
Na het Pantomime nog snel even wat gedronken in een Pub hier. Mijn huisgenoten wilden eigenlijk wel op stap. They wanted to go out out. Dat betekent dus, echt stappen. Als ze ‘out’ gaan, gaan ze gewoon wat drinken ergens. Haha
Dus wij met z’n allen op stap! Het was echt een gezellige avond.

Zondag was rustdag. Heb eerst lekker uitgeslapen en omdat het voor de verandering regende heb ik dus lekker filmpjes gekeken en boekje gelezen.

Morgen weer een nieuwe week. Met vast weer nieuwe avonturen en belevenissen.

Liefs, xxx

  • 10 Februari 2013 - 20:05

    Judie:

    Marleen!
    Wat leuk om te lezen! Volgens mij hou
    jij het daar wel 5 maanden vol :)!
    Ik ga je volgende verhaaltjes ook weer lezen!
    Super leuk :)
    Veel plezier nog daar op Jersey!
    XX

  • 10 Februari 2013 - 20:29

    Willem Verhoeven:

    Sorry door carnaval heb ik geen tijd om heel je blog te lezen.. Maar carnaval is wel echt top! Je weet niet wat je mist..

  • 10 Februari 2013 - 21:57

    Barbara:

    klinkt als studeren op en top locatie.

  • 10 Februari 2013 - 22:29

    Hanneke Je Mama:

    Hey Marleen,

    Goed dat je eerste week goed bevallen is daar. En het stappen is volgens
    mij ook weer begonnen. Geniet ervan en zorg dat je van alles wat leert daar, je werk en sociale contacten. Ik hoop dat het weer beter gaat worden dus dat je ook naar de mooie stranden kunt gaan.

    Succes deze week en

    Liefs van je mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 10848

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 14 Juli 2013

Jersey 2013

Landen bezocht: