We, weg en nog eens weg - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Marleen Bogaard - WaarBenJij.nu We, weg en nog eens weg - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Marleen Bogaard - WaarBenJij.nu

We, weg en nog eens weg

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

02 Juni 2013 | Frankrijk, Saint-Malo

Goedenavond allen,

Hierbij weer een nieuwe week van mij. Het was een erg gezellige week, met leuke maar helaas ook minder leuke dingen! Enjoy.

Maandag was ik vrij, vanwege wederom een bank holiday (feestdag). Omdat ik veel had gedaan aan mijn rapporten afgelopen weekend kon ik deze dag lekker leuke dingen gaan doen. Lorna en Terry waren ook vrij. Dus dat betekent wafels en breakfast bij Plemont. Het was echt erg lekker weer. We hebben eerst lekker ontbeten en na een 1,5 uur van de zon te hebben genoten hebben we wafels gegeten haha. Super lekker! Daarna hebben we een kleine eiland tour gedaan. We moesten ook nog naar de stad voor kleine dingentjes die Lorna moest regelen. Na dat allemaal ggeregeld te hebben zijn we boodschappen gaan doen voor onze BBQ op het strand. De eerste echte BBQ was een feit. Dit was al een lekker dagje, na iedereen te hebben opgehaald en naar een heel mooi strand te zijn gereden hebben we lekker daar gezeten. Biertjes, broodjes hamburger/ worst en nog meer bier hebben we daar lekker gezeten. Dit was echt gezellig, de BBQ werd omgetoverd tot een kampvuur en het water kwam steeds hoger. We zaten zelf op erg droog zand dus het water zou noooooit tot daar kunnen komen, dat wisten we zeker. Het enige wat we even vergeten waren was dat we op een gegeven moment helemaal ingesloten waren door de zee. Haha dit was eng maar stiekem ook wel erg grappig. Om 23 uur hebben we dan toch geprobeerd om via de rotsen ons plekje te verlaten. Dit was allemaal gelukt. Dit was echt een heerlijk vrij dagje en ik wist dat ik moeite had om morgen weer te gaan werken. Ik was een beetje verbrand maar gelukkig niet heel erg. Het was echt lekker weer.

En ja hoor dinsdag was wel even de moeite zoeken om te gaan werken. Maar goed, ik heb het weten te redden en we begonnen meteen met een vergadering over het golf evenement in Juni. Dit ging allemaal erg goed en er is veel besproken. Omdat Andrew deze week gaat is er al iemand nieuws aangenomen: Sarah. Een kleine mini Andrew. Ze is zelfs kleiner dan ik!! Haha Toen ik op het werk vertelde wat er gisteren gebeurde werden ze best een beetje boos. Want de zee had schijnbaar wel zo hoog kunnen komen en ze maakte zich dus ernstige zorgen. Halloo, ik ben er nog, relax haha..
Daarna heb ik verder aan mijn eigen evenementen gewerkt, ben dus lekker bezig geweest. ’s Middags hadden we een development team meeting. Dit betekent Fundraising en Marketing samen. Dit was eigenlijk de eerste keer dat ik erbij was. Er werden goede dingen besloten en ik denk echt dat het erg helpt om deze meetings te houden.
Na het werk snel naar huis. Want, ja hoor, vanavond weer op pad. We zijn eerst bij de Pizzahut een pizza gaan eten. HUH wat raar, een pizza bij de pizzahut. Nja goed, die was erg lekker en daarnamet de hele bups naar Hangover 3. Omdat Lorna en Terry weggaan hebben we dit etentje gehad om iedereen nog een keertje samen te hebben. Het was een gezellige avond.

Woensdag, pff wederom de moed moeten vinden om op te staan. Dan maar om half 10 beginnen. Dat is schijnbaar ook geen probleem hier. Haha ik vond het wel even lekker.
Eerst wederom een vergadering, dit keer met Marketing zelf. Dit verliep allemaal weer goed.
’s Middags ben ik samen met Andrew en Sarah naar de golf club geweest. In Nederland is dat al kak, maar dat is hier nog net een stapje erger. Maar wel leuk om mee te maken. We hebben de directeur gesproken van de golf club en de laatste kleine dingen doorgenomen. Dit was allemaal erg makkelijk en allemaal vrij duidelijk voor iedereen dus we waren eigenlijk zo klaar. Daarna weer terug naar Durrell en nog lekker gewerkt.
’s Avonds wederom op pad. Dit keer was er afgesproken in de Pub om een drankje te doen met de afdelingen waar Lorna en Terry hebben gewerkt. We hadden een grote taart besteld, chocolade taart. Zit ik braaf met die taart achterin te wachten totdat Madelon in de auto zit. Duwt ze die stoel ineens naar achteren. Haha bijna, ik zeg bijna die taart naar de knoppen! Haha… Na wat drankjes, een vriendschappelijk voetbal wedstrijd tussen Engeland en Ierland, goede gesprekken met Madelon en daar lekker te hebben gegeten zijn we nog een potje gaan bowlen. Eerst hadden Madelon en ik er niet zo’n zin in, maar achteraf bleken wij de beste te zijn! Ik was de winnaar!! Haha wooehooe strike, split strikes het was allemaal aan bij besteed die avond.

Het opstaan gaat steeds moeilijker na al die leuke avonden. Maar heb me weer naar het werk kunnen slepen. Had ik trouwens als gezegd dat de zomer hier dan toch enigszins begint te komen? Het weer is echt lekker de laatste week. Dat betekent, tijdens de lunch lekker in het zonnetje mijn lunch eten. Vandaag heb ik gelukkig wat aan mijn onderzoeksopdracht kunnen doen tijdens werktijd. Dit scheelt weer iets voor in het weekend. Verder gewoon lekker mijn dagelijkse taken en ik heb zelfs Madelon even in het park mogen helpen. Ze belde me met de vraag of ik haar mee wilden helpen om als een normale bezoeker te gedragen. Nou dat kan Marleen wel. Maar het was wel even spannend voor haar. De twee sluwe vrouwelijke makaken moesten worden ingesloten. Maar deze beestjes zijn echt slim dat is niet normaal. Onze taak was om de makaken (Macaques) naar binnen te krijgen en dan moest Madelon de schuif dicht doen. Makkelijker gezegd dat gedaan zou je zeggen. Er was een doos met versnipperd papier met druiven en rozijnen binnen gezet. Daar zouden ze wel mee gelokt kunnen worden. Dat lukte ook wel, maar ze zijn zo slim dat de een gewoon de wacht ging houden bij de deur en de andere mocht dan graaien en zo wisselde ze om. Op een gegeven moment was het dan toch zo dat ze even allebei afgeleid waren en Madelon snel, heel snel, die schuif dicht kon doen. Wooeehooe het was dan toch gelukt! Het is ook wel eens leuk om het van deze kant te zien en niet alleen maar op kantoor te zitten.
’s Avonds heb ik zelf maar eens gekookt, ik kan natuurlijk niet 5 dagen uiteten gaan. Maar daarna wel naar de pub quiz, dit was de laatste van Terry en Lorna. Onze laatste avond samen. Lorna wilde daarom wel drinken en ik heb daarom gereden. Dit was best wel een beetje spannend, maar het is allemaal erg goed gegaan. Ik mis dat wel auto rijden. Helaas hebben we weer niet gewonnen. Thuisgekomen hebben Lorna, Terry, Jess en ik nog even een foto shoot gehouden. We hadden nog geen goede foto van ons vieren haha nu wel!! Een heleboel.

Vrijdag, tja wat zal ik jullie over vrijdag vertellen. Ik kreeg van Colm in de ochtend de taak om lekkere mannen te zoeken voor het afscheidscadeau van Andrew. Nou dat kun je wel aan mij overlaten. Ik heb letterlijk heel de dag dat alleen maar gedaan. Een golfteam aan het systeem toegevoegd en wat mails beantwoord maar dat houdt het mee op. Lekker gekletst, mijn hoofd gekopieerd samen met Ariel en verder niks. Voor het afscheidscadeau hebben ze een kalender gemaakt met mannelijke goddelijke lichamen met gezichten van ons. Echt geweldig, sommige waren alleen best creepy. Daarna snel naar huis en douchen en omkleden voor het afscheidsfeestje van Andrew en Ariel. Het was ook Ariel’s laatste dag.
Het was echt een gezellige avond. Veel gelachen, veel gedronken en een paar kleine traantjes bij mensen. Maar een erg geslaagde avond.

Zaterdag eerst maar eens proberen uit te slapen, helaas was ik al om half 9 klaar wakker. Dan nog maar even programmatjes kijken in bed en daarna aan de slag voor mijn rapport. Wasje gedraaid en mijn kamer wat opgeruimd. Een heerlijk relaxte zaterdag dus. ’s Avonds heb ik nog gezellig met Hanneke geskyped. Weer even lekker bijgekletst!

Zondag was wederom vroeg dag. Toch jammer dat het weekend zo vroeg wakker bent. Wederom aan mijn rapport gewerkt, tv gekeken, verhaaltje getypt, ander wasje gedaan en vooral ’s avonds even lekker niks.

Zo, ppff wat een drukke week. Ik ben gewoon geen enkele avond thuis geweest. Daarom het weekend maar wat rustig aan gedaan. Dit is alweer een van mijn laatste verhaaltjes, want over 3 weken ben ik alweer thuis.

Liefs, Marleentje

  • 02 Juni 2013 - 21:35

    Ingrid:

    Door allerlei beslommeringen lees ik nu pas het verslag van vorige week, dus deze reactie komt wat laat maar is wel belangrijk. Ik verheug me namelijk al op de brownies met liefde, ik wil die graag proeven. Vervelend dat je je vorige week niet fit voelde, maar ik lees er deze week niets over dus neem aan dat je weer bent opgeknapt. Je kalander foto is wel een giller, Loes heeft hem laten zien. We hebben ons suf gelachen. Groetjes van ons allen en tot snel doeoeoeoeoegggg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 10811

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 14 Juli 2013

Jersey 2013

Landen bezocht: